Inhoud

Mr. Bounce

Seizoensopening

Bekerwedstrijden

Sportlink

Sportlink App

Ledenadministratie

Grote Club Actie

Planning voorkeuren

Digitaal wedstrijdformulier

Bericht van Walter Kuipers

De penningmeester

Recreanten bij wedstrijden

Bounce Back nummer 1

Jaargang 4, seizoen 2017-2018

Mr. Bounce
 

Beste Bouncers-leden,  
De trainingen zijn gestart en sommige (uit)wedstrijden beginnen al over twee weken. Hopelijk hebben jullie allemaal een goede vakantie gehad en zijn jullie er klaar voor om hard te trainen en mooie wedstrijden te spelen.  
Zoals jullie gezien hebben, staat het wedstrijdprogramma nog niet op de site en ook de takenplanning niet. Dit heeft alles te maken met de overgang naar het nieuwe administratieve programma Sportlink dat voor de Nederlandse Basketball Bond (NBB) is ingevoerd. Informatie is pas heel laat aan de verenigingen beschikbaar gesteld en nu zijn alle verenigingen in Nederland zich uit de naad aan het werken om alles gepland en geregeld te krijgen. Dat betekent helaas ook dat jullie als leden pas laat de informatie krijgen over wedstrijden en taken. Ik vraag daarom ook jullie flexibiliteit als het gaat om die wedstrijden, maar nog meer met de taken. Onze planners hebben al meer dan genoeg uitdagingen, dus is het prettig als iedereen er rekening mee houdt dat men vanaf het weekend van vrijdag 15 en zaterdag 16 september kan worden ingedeeld.  
Na zeven jaar, eerst bij Flyers en de afgelopen drie seizoenen bij Bouncers, is Nick Oosterom gestopt als penningmeester. Hij laat een gedegen financiële administratie en boekhouding en een financieel gezonde vereniging achter. Nick, dank voor alle jaren van tijd en energie die jij in de vereniging hebt gestopt, want dat was aanzienlijk. Het was niet niks om de boekhoudingen van twee verenigingen naadloos in elkaar over te laten gaan, ervoor te zorgen dat alle facturen op tijd verstuurd én betaald werden en dat er altijd een wakend oog was op de financiën. En dit nog afgezien van alle andere taken die jij binnen en buiten het bestuur deed. Een groot dankjewel namens bestuur en leden is daarom op zijn plaats, dus bij deze.  
De penningmeester is gestopt, lang leve de penningmeester, want gelukkig is er een opvolger. Vanaf nu zal Niek de Jong alle financiële zaken van de vereniging behartigen. Afgelopen week is de overdracht geweest tussen Nick en Niek. Slechts een letter verschil, zou het wat betekenen? Niek is momenteel druk bezig zich in te lezen en de belangrijkste zaken aan te pakken, waaronder de contributiefacturen. Nick zal hem in het begin waar nodig nog van raad voorzien, dus dat gaat helemaal goedkomen. Niek, vanaf deze plaats: welkom in het bestuur en heel veel succes in deze belangrijke bestuursfunctie.  
Op zaterdag 9 september trappen wij het seizoen officieel af rond de parkeerplaats van de Mammoet, net als vorig jaar. Ik zal daar zijn. Jullie allemaal ook, hoop ik. Dan kunnen wij gezamenlijk vooruitkijken naar weer een mooi seizoen bij Bouncers Basketball.  
Met stuiterende groet,  Jeroen

Seizoensopening
 

De zomervakantie zit er helaas alweer op, maar dat betekent wel dat wij onze geliefde sport weer mogen gaan beoefenen. Dit kunnen wij natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan en daarom organiseren wij voor het tweede jaar het ‘Bouncers Basketball Streetball Toernooi’.  
Op zaterdag 9 september van 13:00 tot 17:00 is iedereen, ook als je niet mee wilt of kunt doen, welkom bij de handbalvereniging naast de parkeerplaats van de Mammoet. Er zullen vier veldjes gemaakt worden voor twee leeftijdsklassen: leden tot en met U14 en leden vanaf U16. De wedstrijden zullen in drie tegen drie formatie gespeeld worden.  
Opgeven voor dit toernooi kan in een zelf samengesteld team of je kunt jezelf opgeven zodat wij je daarna kunnen indelen in een team.  
Opgeven kan via de onderstaande links. Maximaal vijf personen per team en deelname aan het toernooi is alleen voor Bouncersleden. Let op dat je jezelf inschrijft bij de juiste leeftijdsklasse!
Inschrijfformulier tot en met U14
Inschrijfformulier vanaf U16
Wij hopen jullie allemaal te zien op zaterdag 9 september!  
Namens de Activiteitencommissie,  Gijs Haeren

Bekerwedstrijden
 

Bouncers heeft de Duikelaar beschikbaar gesteld om de Bekerwedstrijden te spelen. Deze zijn aanstaande zaterdag 2 september van 10 uur ’s ochtends tot half 9 ’s avonds. Zo’n dag met veel spelers in de sporthal die ook allemaal publiek meenemen is een goede dag voor de baromzet, welke wij als vereniging goed kunnen gebruiken.  
Echter, zijn er voor deze baromzet ook vrijwilligers nodig die deze bar willen bedienen. Tot nu toe heeft maar één iemand zich aangemeld om die dag twee uurtjes achter de bar te staan. Wil jij ook de vereniging helpen door twee uur bardienst te draaien? Stuur een mailtje naar secretaris@bouncersbasketball en we zijn je heel erg dankbaar!  
En als je er dan toch bent: Mannen U20 en U22 spelen ook die dag hun wedstrijden in de Duikelaar en kunnen best wat aanmoediging gebruiken.

Sportlink
 

In de zomer is de Nederlandse Basketbal Bond overgestapt van het oude administratieve systeem naar een nieuwe: Sportlink. Dit is een systeem waar veel in mogelijk is, alleen is het opstarten en begrijpen van zo’n nieuw systeem tijdrovend. De wedstrijdplanners zijn op dit moment, samen met de andere verenigingen, nog hard bezig om de planning rond te krijgen.  
Wij zijn op zoek naar iemand die het leuk lijkt om uit te zoeken wat wij als vereniging zouden kunnen doen met Sportlink: wellicht als een project of opdracht voor de studie? We horen het graag!

Sportlink App
 

Een voorbeeld van wat er kan met Sportlink is de mobiele app. In deze app zijn bijvoorbeeld de wedstrijden te zien (vanaf 1 september beschikbaar in de app). Deze app is als volgt te downloaden:  
Zoek in de App- of Playstore op ‘Basketball.nl’. In de lijst staan een app met de volgende afbeelding:  
Je kunt jezelf registreren. Hiervoor heb je het e-mailadres nodig wat bij ons in de administratie geregistreerd staat. Bij jeugdleden is dit vaak een ouder. Wanneer uw kind ook geregistreerd toegang wilt, kunt u contact opnemen met de ledenadministratie voor het toevoegen van het emailadres (zie volgende onderwerp). Na deze registratie ontvang je een activatielink in je mail.
Na de registratie en activatie kun je inloggen in de app van Sportlink en hier gebruik van maken. Let wel op: de wedstrijden hierin zijn vanaf 1 september zichtbaar.  
Het is ook mogelijk om in te loggen als ‘toeschouwer’. Hiermee kunnen opa’s en oma’s, vaders en moeders, vrienden en vriendinnen kijken wanneer er wedstrijden zijn. Hiervoor download je ook de app en vul je je eigen e-mailadres en wachtwoord in. De app laat dan zien dat jouw e-mailadres niet bekend is en je kunt klikken op ‘ga verder als toeschouwer’.

Ledenadministratie
 

Bent u verhuisd? Heeft u een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Wij willen u vragen dit aan ons door te geven. Met name de contactinformatie (telefoonnummer en e-mailadressen) worden regelmatig gebruikt door:  
 
-    Het secretariaat: bijvoorbeeld voor het versturen van de nieuwsbrief of andere belangrijke informatie vanuit de vereniging.  
-    De activiteitencommissie: bijvoorbeeld om uitnodigingen voor activiteiten te versturen.  
-    De trainers, coaches en teammanagers: omdat zij deze informatie nodig hebben van de spelers van hun team.  
-    De planners: wanneer er gecommuniceerd moet worden over een taak.  

Ben je verhuisd of zijn er andere wijzigingen in bijvoorbeeld e-mailadressen en telefoonnummers: geef dit dan per e-mail door aan de ledenadministratie via ledenadministratie@bouncersbasketball.nl.

Grote Club Actie
 

Op 16 september aanstaande start de Grote Club Actie weer en ook Bouncers Basketball doet hieraan mee. De loten die wij verkopen kosten €3,- per stuk waarvan 80% van de opbrengst naar Bouncers gaat. Het doel waarvoor wij dit jaar onze loten verkopen is voor een jeugdclinic en de fundamentalstrainingen.  
Leden tot en met U14 krijgen een eigen lotenboekje om zo vrienden, familie of bekenden in te laten tekenen, waarmee zij een lot kopen. Leden vanaf U16 krijgen per persoon vanuit het lotenboekje drie velletjes, waarvan verwacht wordt dat zij deze verkopen. Want, veel handen maakt licht werk en als we allemaal ons steentje bijdragen, moet het goedkomen.
Buiten dat het verkopen van loten bijdraagt aan het behalen van ons doel, kun je er ook zelf dingen mee winnen! Dit jaar zijn deze prijzen bijvoorbeeld een Volkswagen Up!, een hotelarrangement en entreekaarten voor verschillende uitjes. De trekking van deze leuke prijzen is dit jaar op 13 december.  
Voor jeugdleden is er ook een speciale actie: bij het verkopen van 20 of meer loten ontvang je een gratis entreekaart of korting voor Bobbejaanland, Madame Tussauds of een dagje ‘Schiphol behind the scenes’.  
Daarnaast geven wij van Bouncers een leuke attentie aan degene die de meeste loten weet te verkopen.  
Heb je vragen over de Grote Club Actie? Stel deze aan Lilian Haeren via lilian.haeren@gmail.com.  
Vanaf 16 september kun je aan de slag om loten te verkopen!

Planning voorkeuren
 

Het wedstrijdseizoen staat voor de deur; dat betekent ook dat we weer taken mogen gaan uitvoeren. Voor één wedstrijd zijn namelijk wel vier vrijwilligers nodig: twee scheidsrechters, twee tafelaars, een zaalwacht en in Waddinxveen ook nog de bardienst. Een hele planning, maar onze planners (Dennis Brinkhorst voor Waddinxveen en Mick Aerts voor Gouda) doen hun uiterste best alles rond te breien naar ieder zijn wens.  
Heb je een wens? Kan je een dag niet? Werk je altijd op zaterdag tot een bepaalde tijd? Wil je je taken wellicht afkopen? Wat dan ook: geef het voor 3 september door aan de planner via planner@bouncersbasketball.nl.  
Op dit moment is de planning voor de wedstrijden bijna afgerond. Dit betekent dat ook de planning voor de taken gestart kan worden. Belangrijk is dat je zelf kijkt of je een taak hebt via de website. Dit kan door op de website te klikken op ‘Competitie’ en dan ‘Takenoverzicht’.

Digitaal wedstrijdformulier
 

Vanaf dit seizoen nemen wij afscheid van het papieren wedstrijdformulier (waar scores en fouten op worden bijgehouden) en gaan wij over naar een digitaal wedstrijdformulier. In principe is het een redelijk makkelijk programma, maar toch zullen we er met z’n allen even aan moeten wennen. Degene die normaal het sheet in vult, zit nu met een tablet voor zich. De tijd wordt daarnaast wel nog met het reguliere bord bijgehouden, deze staat niet in verbinding met het wedstrijdformulier. In deze link kun je vast wat informatie en filmpjes zien over hoe het sheet vanaf nu werkt (dit is ook erg belangrijk voor coaches).

Bericht van Walter Kuipers
 

Beste Bouncersleden,
Om te beginnen zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Walter Kuipers. Ik kom al een aantal jaar op de vereniging. Mijn zoon Pascal wilde destijds op basketbal. Aangezien er bij ons in Boskoop geen basketbalvereniging was zijn we bij de Flyers in Waddinxveen terechtgekomen. Ondertussen heeft bijna iedereen in ons gezin de basketbalkriebels. Pascal speelt inmiddels in U18, zoon Daan in U16 en de jongste Thijs in U10. En zelf probeer ik op woensdagavond bij de recreanten in Waddinxveen een bal in het net te gooien en ik kan je vertellen dat valt flink tegen als je zelf nog nooit dit spelletje gespeeld hebt. Maar iedere week kijk ik er weer naar uit. Het is een leuke groep!!!
Verleden jaar bij het openingstoernooi vroeg Jeroen al eens aan mij of ik het niet leuk vond om in het bestuur te komen. Ik heb het een jaar af gehouden. Ik ben toen wel de aanvragen voor de V.O.G. gaan doen. Toen tijdens het eindtoernooi weer werd gevraagd of ik in het bestuur wilde komen, heb ik toch maar besloten om deze stap te maken. Ik probeer o.a. te organiseren dat ieder team een teammanager heeft. Dit scheelt de trainer en coach heel wat werk, zodat zij zich volledig kunnen richten op het trainen en coachen. Na een aantal ouders te hebben benaderd is het voor dit seizoen weer gelukt om voor ieder jeugdteam een teammanager te vinden. Toch fijn dat er weer ouders zijn die zich willen inzetten voor de vereniging.
Ook ga ik de wedstrijdsecretaris, Gert Jan Oskam, ondersteunen. Ik ga enkele taken van hem overnemen. Ik voel me al aardig op mijn plek in het bestuur en kijk uit naar een goede en leuke samenwerking.
Met vriendelijke groet, Walter Kuipers

De penningmeester
 

Zoals Jeroen in zijn Mr. Bounce al benoemde, is er een nieuwe penningmeester: Niek de Jong. Heel fijn dat Niek deze functie in zo’n korte termijn en midden in een overgang van systemen over wilt nemen.  
Gewoonlijk komt de contributie-facturatie eind augustus. Echter, door het wisselen van systemen en het inlezen van Niek, komen deze eind september. Wij hopen op jullie begrip hiervoor.

Recreanten bij wedstrijden
 

Soms heb je zo’n wedstrijd waarop heel weinig spelers uit je team aanwezig kunnen zijn en verzetten geen mogelijkheid is. Een andere keer heb je een dag waarop werkelijk ieder teamlid pech heeft: ziek, auto kapot, kind ziek, etc. In dit soort situaties, wanneer je minder dan acht spelers op de been kunt krijgen voor een wedstrijd en niemand uit een ander team mee kan spelen, mogen recreanten meespelen. Voorwaarde hierbij is wel dat competitie spelende leden hier niet onder mogen lijden.